Hilarisch: Seine-boulevard aan de Diepenring: verschil tussen versies
Regel 8: | Regel 8: | ||
De leidraad is opgesteld door het Rotterdamse LOLA "landscsape architects" die we nog kennen van allerlei woeste plannen voor de Oosterhamrikzone, waarbij in sommige voorbeelden ook alle woonboten waren verdwenen. | De leidraad is opgesteld door het Rotterdamse LOLA "landscsape architects" die we nog kennen van allerlei woeste plannen voor de Oosterhamrikzone, waarbij in sommige voorbeelden ook alle woonboten waren verdwenen. | ||
− | Het idee voor de BIM-locatie ("de gouden bocht van de Diepenring") is ronduit van Parijse grandeur waarvoor het beschermde stadsgezicht wel even | + | Het idee voor de BIM-locatie ("de gouden bocht van de Diepenring") is ronduit van Parijse grandeur waarvoor het beschermde stadsgezicht wel even mag wijken. Het monumentale tankstation van Dudok lijkt zelfs te zijn verplaatst, er wordt weer flink gegoocheld met perspectief zodat een zee aan ruimte wordt gesuggereerd. Maar goed, niet flauw doen, het zal daar zeker gezellig worden, 's nachts, met een paar drankjes op. |
Maar moeten we ons opnieuw zorgen maken over café de Toeter ? Over woonboten hebben we het maar niet meer.... | Maar moeten we ons opnieuw zorgen maken over café de Toeter ? Over woonboten hebben we het maar niet meer.... | ||
Versie van 2 sep 2017 om 14:37
1 september 2017
De fantasie en dadendrang van het huidige stadsbestuur lijkt geen grenzen meer te kennen. De Stadjers wordt opnieuw een aantal worsten voorgehouden hoe de binnenstad verder opgeleukt kan worden. Net nu bekend is geworden dat de huidige plannen al miljoenen duurder uitvallen dan gepland. Alsof het geld tegen de kades klotst.
Het college van b&w presenteerde vandaag ‘Nieuwe Stadsruimtes’, een leidraad voor de inrichting van de openbare ruimte van de Groninger binnenstad. In dit stuk is ook een voorbeeld voor de BIM-locatie uitgewerkt.
De leidraad is opgesteld door het Rotterdamse LOLA "landscsape architects" die we nog kennen van allerlei woeste plannen voor de Oosterhamrikzone, waarbij in sommige voorbeelden ook alle woonboten waren verdwenen.
Het idee voor de BIM-locatie ("de gouden bocht van de Diepenring") is ronduit van Parijse grandeur waarvoor het beschermde stadsgezicht wel even mag wijken. Het monumentale tankstation van Dudok lijkt zelfs te zijn verplaatst, er wordt weer flink gegoocheld met perspectief zodat een zee aan ruimte wordt gesuggereerd. Maar goed, niet flauw doen, het zal daar zeker gezellig worden, 's nachts, met een paar drankjes op. Maar moeten we ons opnieuw zorgen maken over café de Toeter ? Over woonboten hebben we het maar niet meer....
En opvallend hoe snel dit soort plannen veranderen, vorig jaar werd het onderstaande smulplaatje nog verspreid. lees meer
De huidige situatie