Spoorbrug cruciaal voor rondje Drenthe-Groningen: verschil tussen versies
Uit Woonschepen Comite Groningen
Regel 1: | Regel 1: | ||
In 2013 is een groot infrastructureel project gereed gekomen ten behoeve van de recreatievaart in Groningen en Drenthe. | In 2013 is een groot infrastructureel project gereed gekomen ten behoeve van de recreatievaart in Groningen en Drenthe. | ||
− | + | ||
Zo is in zuid-oost Drenthe voor 34,8 miljoen euro het [http://www.woonschepencomite-groningen.nl/images/6/66/2013-08-16_Trouw_over_Willem-Alexanderkanaal.pdf Koning Willem Alexanderkanaal] met een aantal sluizen aangelegd en is in Groningen voor 15,5 miljoen euro het [http://www.woonschepencomite-groningen.nl/images/5/50/2005-01-20_Asser_Journaal.pdf Kieldiep opnieuw bevaarbaar] gemaakt en door een sluis verbonden met het Zuidlaardermeer. | Zo is in zuid-oost Drenthe voor 34,8 miljoen euro het [http://www.woonschepencomite-groningen.nl/images/6/66/2013-08-16_Trouw_over_Willem-Alexanderkanaal.pdf Koning Willem Alexanderkanaal] met een aantal sluizen aangelegd en is in Groningen voor 15,5 miljoen euro het [http://www.woonschepencomite-groningen.nl/images/5/50/2005-01-20_Asser_Journaal.pdf Kieldiep opnieuw bevaarbaar] gemaakt en door een sluis verbonden met het Zuidlaardermeer. | ||
Huidige versie van 16 feb 2019 om 12:15
In 2013 is een groot infrastructureel project gereed gekomen ten behoeve van de recreatievaart in Groningen en Drenthe.
Zo is in zuid-oost Drenthe voor 34,8 miljoen euro het Koning Willem Alexanderkanaal met een aantal sluizen aangelegd en is in Groningen voor 15,5 miljoen euro het Kieldiep opnieuw bevaarbaar gemaakt en door een sluis verbonden met het Zuidlaardermeer.
Hierdoor is het mogelijk geworden om een rondvaart te maken door Groningen en Drenthe, het zogenaamde "rondje Drenthe-Groningen" (kaart)
De spoorbrug over het Noord-Willemskanaal dreigt nu een onoverkomelijk obstakel voor een rondvaart te worden.