De RZB en aanverwante zaken

Uit Woonschepen Comite Groningen
Versie door Gert-JanBraas (Overleg | bijdragen) op 28 mrt 2013 om 20:32 (Nieuwe pagina aangemaakt met 'in reactie op 23-03-2013_Herenakkoord_wordt_misbruikt_in_discussie_belastingverhoging door Klaas Koetje. Ten eerste vooropgesteld: ik ben van mening dat ik als Gr…')

(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)
Ga naar: navigatie, zoeken

in reactie op 23-03-2013_Herenakkoord_wordt_misbruikt_in_discussie_belastingverhoging door Klaas Koetje.

Ten eerste vooropgesteld: ik ben van mening dat ik als Groninger (woonschip) bewoner gelijk behandeld wil worden als iedere andere Groninger. Niet minder. Niet meer. De OZB zoals die de afgelopen 10 jaar is geheven voldoet wat mij betreft aan aan deze gelijke behandeling. Dat de gemeentelijke ambtenarij van mening is dat ik/wij als woonboot bewoner duurder ben/zijn, en dat daarom de manier van heffing aangepast moet worden aan een mogelijk te kort is een curieuze redenering.

Ten eerste is dat selectief klagen over te hogen kosten. Een verzoek van Klaas Koetje om de verhoging van de lege kosten voor een vergunning ( VAN NAAR ) inhoudelijk toe telichten en te specificeren is afgewezen. Nu moeten er er boventallige ambtenaren geherplaats worden (mijn intepretatie van een stuk uit WoW 0.4) en opeens kan alles tot op de euro worden voorgerekend. Ik Vreet Dat Niet.

Ik heb echter wel bedenkingen bij de berekeningen in het stuk van Klaas waar ik nu op reageer.

Klaas schrijft: ... omdat uit de geraamde opbrengsten zou blijken dat een gemiddeld schip ongeveer 80.000 gulden, zo'n 35.000 euro waard zou zijn. De gemeente berekent de huidige opbrengst RZB op 70.000 euro. Dat betekent dat de waarde van de woonschepen met vergunning in de afgelopen tien jaar meer dan verdubbeld zou zijn

De geschatte opbreng