Gemeente komt met vrij treurige impressie Diepenring: verschil tussen versies

Uit Woonschepen Comite Groningen
Ga naar: navigatie, zoeken
Regel 10: Regel 10:
 
Waar we ons zorgen over maken is dat de [http://www.woonschepencomite-groningen.nl/images/1/10/Visie_diepenring_2009_2010_.pdf integrale visie uit 2009/2010] nu opgesplitst gaat worden in deelplannetjes die dan ook nog eens in verschillende commissies besproken gaan worden.
 
Waar we ons zorgen over maken is dat de [http://www.woonschepencomite-groningen.nl/images/1/10/Visie_diepenring_2009_2010_.pdf integrale visie uit 2009/2010] nu opgesplitst gaat worden in deelplannetjes die dan ook nog eens in verschillende commissies besproken gaan worden.
  
Uit de van 2010 (p3):
+
Uit de visie van 2010 (p3):
  
 
''Om ruimte te maken voor voetgangers en de relatie met het water te versterken is het nodig om het overgrote deel van het parkeren op de kades en op straat op te heffen. Het beleidsuitgangspunt waarop we dit belangrijke onderdeel van de visie vorm kunnen geven ligt verankerd in de nota "Parkeren in de Stad; duurzaam bereikbaar!"''
 
''Om ruimte te maken voor voetgangers en de relatie met het water te versterken is het nodig om het overgrote deel van het parkeren op de kades en op straat op te heffen. Het beleidsuitgangspunt waarop we dit belangrijke onderdeel van de visie vorm kunnen geven ligt verankerd in de nota "Parkeren in de Stad; duurzaam bereikbaar!"''

Versie van 5 okt 2016 om 11:09

Het zal toeval zijn maar de gemeente komt opvallend snel met een plan van aanpak van de Diepenring. Het gaat vooralsnog alleen om de aanpak van de infrastructuur op de wal en dat stond al in de planning.

Hoe fraai het zal worden is verbeeld in een tweetal impressies:

Wat opvalt is dat de beschikbare ruimte vrijwel geheel is toebedeeld aan de huizen en blijft de rug gekeerd naar het water.

Waar we ons zorgen over maken is dat de integrale visie uit 2009/2010 nu opgesplitst gaat worden in deelplannetjes die dan ook nog eens in verschillende commissies besproken gaan worden.

Uit de visie van 2010 (p3):

Om ruimte te maken voor voetgangers en de relatie met het water te versterken is het nodig om het overgrote deel van het parkeren op de kades en op straat op te heffen. Het beleidsuitgangspunt waarop we dit belangrijke onderdeel van de visie vorm kunnen geven ligt verankerd in de nota "Parkeren in de Stad; duurzaam bereikbaar!"

Waarom zou hierover opnieuw discussie moeten zijn ? Waarom is dit niet gewoon uitgevoerd ?

Wat ons betreft heeft een losse discussie over de woonboten weinig zin als niet tegelijkertijd over het parkeerprobleem op de kades gesproken wordt. Bovendien: wie ziet die woonboten achter het geparkeerde blik ? Door de geparkeerde auto's op de kades heeft de stad het water letterlijk de rug toegekeerd....