Gemeente komt met vrij treurige impressie Diepenring

Uit Woonschepen Comite Groningen
Versie door DirkVanDriel (Overleg | bijdragen) op 17 sep 2017 om 11:59

(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)
Ga naar: navigatie, zoeken

Het zal toeval zijn maar de gemeente komt na het media-offensief van het WCG opvallend snel met een plan van aanpak voor de Diepenring. (ontwerp)

Het gaat vooralsnog alleen om de aanpak van de infrastructuur op de wal en dat stond al in de planning.

Hoe fraai het zal worden is verbeeld in een tweetal impressies:

Wat opvalt is dat de beschikbare ruimte vrijwel geheel is toebedeeld aan de huizen en dat het water nog steeds de rug wordt toegekeerd.

Waar we ons zorgen over maken is dat de integrale visie Diepenring uit 2009/2010 nu opgesplitst gaat worden in deelplannetjes die dan ook nog eens in verschillende raadscommissies besproken gaan worden.

Uit de visie van 2010 (p3):

"Om ruimte te maken voor voetgangers en de relatie met het water te versterken is het nodig om het overgrote deel van het parkeren op de kades en op straat op te heffen. Het beleidsuitgangspunt waarop we dit belangrijke onderdeel van de visie vorm kunnen geven ligt verankerd in de nota "Parkeren in de Stad; duurzaam bereikbaar"

Waarom zou hierover opnieuw discussie moeten zijn ? Waarom is dit niet gewoon uitgevoerd ?

Wat ons betreft heeft een losse discussie over de woonboten weinig zin als niet tegelijkertijd over het parkeerprobleem op de kades gesproken wordt. Bovendien: wie ziet die woonboten achter het geparkeerde blik ?