Nieuwe leidinggevenden voor het Havenwezen: verschil tussen versies

Uit Woonschepen Comite Groningen
Ga naar: navigatie, zoeken
 
Regel 1: Regel 1:
Na het vertrek van Anton Drost (teamleider Havenwezen) heeft er een kleine organisatorische wijziging plaats gevonden waarbij het Marktwezen en het Havenwezen zijn samengevoegd binnen de dienst Stadstoezicht.
+
Na het vertrek van Anton Drost (teamleider Havenwezen) heeft er een kleine organisatorische wijziging plaats gevonden waarbij het Marktwezen en het Havenwezen zijn samengevoegd binnen de dienst Stadstoezicht.  
 
Aan het hoofd van de samengevoegde afdeling staat Henk Geert van der Meulen. Arjen Melchert gaat sturing geven aan de havendienst, voorlopig voor een jaar. Zijn vorige functie was klachtenfunctionaris en werkvoorbereider bij Stadstoezicht.
 
Aan het hoofd van de samengevoegde afdeling staat Henk Geert van der Meulen. Arjen Melchert gaat sturing geven aan de havendienst, voorlopig voor een jaar. Zijn vorige functie was klachtenfunctionaris en werkvoorbereider bij Stadstoezicht.
  

Huidige versie van 23 jan 2017 om 08:03

Na het vertrek van Anton Drost (teamleider Havenwezen) heeft er een kleine organisatorische wijziging plaats gevonden waarbij het Marktwezen en het Havenwezen zijn samengevoegd binnen de dienst Stadstoezicht. Aan het hoofd van de samengevoegde afdeling staat Henk Geert van der Meulen. Arjen Melchert gaat sturing geven aan de havendienst, voorlopig voor een jaar. Zijn vorige functie was klachtenfunctionaris en werkvoorbereider bij Stadstoezicht.

Het WCG had al kort kennisgemaakt met Henk Geert van der Meulen en vandaag uitgebreider met Arjen Melchert.

Melchert gaf hierbij aan zich nog te moeten verdiepen in wet- en regelgeving maar eerst zijn handen vol te hebben aan de aanbevelingen uit het onderzoeksrapport dat is verschenen naar aanleiding van een dodelijk ongeluk in 2015 met een op afstand bediende brug in Zaandam.

Het WCG heeft Arjen Melchert geïnformeerd over de lopende zaken wat betreft wonen en varen op de Groninger wateren, zoals de ontwikkeling van de Watervisie, de nieuwe landelijke wetgeving voor woonboten (en het onderscheid tussen varende en niet varende woonboten), de voorgeschiedenis van de Verordening Openbaar Vaarwater, de nieuwe criteria voor verwaarlozing uit 2013, regelgeving Noorderhaven, de onduidelijkheden over het gebruik van de klussenplaats etc.