Noord Willemskanaal: nieuwe brug met beperkte doorvaarthoogte: verschil tussen versies

Uit Woonschepen Comite Groningen
Ga naar: navigatie, zoeken
Regel 6: Regel 6:
 
Het is een raadsel wat Groningen heeft met hefbruggen, ze zijn altijd een beperking voor de scheepvaart. Zo worden op dit moment de hefbruggen over het Van Starkenborghkanaal vervangen door nieuwe exemplaren die een paar meter hoger zijn, terwijl vanaf Gaarkeuken (Grijpskerk) richting Friesland draai- of klapbruggen worden toegepast, geschikt als staande mastroute.  
 
Het is een raadsel wat Groningen heeft met hefbruggen, ze zijn altijd een beperking voor de scheepvaart. Zo worden op dit moment de hefbruggen over het Van Starkenborghkanaal vervangen door nieuwe exemplaren die een paar meter hoger zijn, terwijl vanaf Gaarkeuken (Grijpskerk) richting Friesland draai- of klapbruggen worden toegepast, geschikt als staande mastroute.  
  
Het WCG zal op 8 december door de projectleider worden voorgelicht over de nieuwe brug en de bijkomende werkzaamheden. Hierbij zal in ieder geval ook een bewoner van het Noord Willemskanaal zelf aanwezig zijn.
+
Het WCG zal op 8 december door de projectleider worden voorgelicht over de nieuwe brug en de bijkomende werkzaamheden.  
  
 
De brug zal medio april/mei 2016 gereed moeten zijn, meer informatie is te vinden op een [http://aanlegbusbaan050west.nl/het-plan/hefbrug-noord-willemskanaal/ speciale website]
 
De brug zal medio april/mei 2016 gereed moeten zijn, meer informatie is te vinden op een [http://aanlegbusbaan050west.nl/het-plan/hefbrug-noord-willemskanaal/ speciale website]

Versie van 26 nov 2015 om 22:34

Naast de spoorbrug over het Noord Willemskanaal wordt op dit moment een hefbrug aangelegd ten behoeve van een nieuwe busbaan (Hoogwaardig Openbaar Vervoer, HOV)

De hefbrug is te vergelijken met de Ketwich Verschuurbrug met een vaste doorvaarthoogte van circa 5 meter 50. Dit is vervelend voor een aantal woonschepen met een mast, die zullen ze nu eerst moet strijken voor ze kunnen gaan varen.

Het is een raadsel wat Groningen heeft met hefbruggen, ze zijn altijd een beperking voor de scheepvaart. Zo worden op dit moment de hefbruggen over het Van Starkenborghkanaal vervangen door nieuwe exemplaren die een paar meter hoger zijn, terwijl vanaf Gaarkeuken (Grijpskerk) richting Friesland draai- of klapbruggen worden toegepast, geschikt als staande mastroute.

Het WCG zal op 8 december door de projectleider worden voorgelicht over de nieuwe brug en de bijkomende werkzaamheden.

De brug zal medio april/mei 2016 gereed moeten zijn, meer informatie is te vinden op een speciale website